Monday 31 October 2011

Refleksi

        Tajuk "The External features Of Animals" adalah sebuah tajuk Sains yang sangat menarik. Setiap tahun saya mengajar tajuk ini, saya dapati anak-anak murid saya tertarik dengan jenis-jenis haiwan yang dipaparkan di depan mata mereka. Mereka dapat mengenali jenis-jenis haiwan, cara-cara hidup haiwan dan juga bunyi yang dihasilkan.
        Ketika P&P saya dijalankan, murid-murid amat terhibur. Keadaannya adalah seperti sedang membawa mereka melawat ke Zoo Negara. Selain daripada kegembiraan yang dinikmati yang pentingnya mereka juga dapat mengetahui ciri-ciri fizikal setiap haiwan.
        Ini adalah satu pengalaman yang baik. Pada akhir unit ini,mereka juga berupaya mengelaskan haiwan mengikut ciri-ciri fizikal masing-masing.Saya mencapai kepuasan yang maksimum di sepanjang pengajaran saya.

No comments:

Post a Comment